Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kdy přijde krize středního věku? A co potom s ní?

V patnácti letech jsem se děsil toho, až mi bude třicet. Ve třiceti jsem se bál čtyřicítky. Dnes je mi čtyřicet a svým dřívějším obavám se směji.


A stejně tak se směji všem, co říkají, že život od určitého věku není již plnohodnotný. Ano, s přibývajícím věkem se mění náš pohled na svět. Mění se naše priority, mění se naše záliby a zájmy, mění se naše strachy. Dá se říci, že v každém věku žijeme jinak. Ale neznamená to, že žijeme špatně, nedostatečně, neplnohodnotně. A proto se dalších věkových hranic již neobávám. Tak, jako jsem žil aktivně v patnácti, ve dvaceti či ve třiceti, nemám obavu z toho, že s tím čerstvým čtvrtým křížkem na krku by se mělo něco změnit. Dál budu chodit na fotbal, dál budu chodit na ryby, dál se budu těšit z příjemností a truchlit nad nepříjemnostmi.

Četl jsem před časem, že hranice středního věku se posunula k šedesátce. Z čehož mi vyplývá, že jsem stále mlád. A že nástupu krize se bát ještě nemusím. Pocit mladosti mi dodává i to, že stále ještě studuji, což bych, mimochodem, doporučil každému, kdo má pocit, že začíná stárnout. Bojíte se stárnutí? Přihlašte se na školu. Uvidíte, jak omládnete. A kdyby to nepomáhalo, kupte si Viagru. Ta zabere určitě.

Přece jen jsem však, jakožto čerstvý čtyřicátník, dospěl k jednomu zásadnímu rozhodnutí: změním svůj pohled na svět. Začnu se kolem sebe dívat přes objektiv fotoaparátu. Třeba uvidím i něco, co mi dosud zůstávalo skryto.

Autor: Libor Havlík | neděle 25.11.2007 0:21 | karma článku: 13,05 | přečteno: 1286x
  • Další články autora

Libor Havlík

Náboženství: Bohemians 1905

Tak jsem se taky sečetl. V podstatě na tom nic nebylo, osobních otázek bylo méně, než jsem očekával, vlastně by to ani nestálo za řeč, kdyby...

12.4.2011 v 17:01 | Karma: 20,96 | Přečteno: 2627x | Diskuse| Společnost

Libor Havlík

Výzva fanouškům Bohemians 1905

S ohledem na stupňující se četnost zbytečných zákroků ze strany pořadatelských služeb a Policie České republiky vůči fanouškům hostujících celků prosím fanoušky Bohemians 1905 o spolupráci ohledně incidentu po fotbalovém zápase v Jablonci.

17.8.2010 v 18:42 | Karma: 16,51 | Přečteno: 2991x | Diskuse| Sport

Libor Havlík

Veřejné soukromí

Míša Š. zveřejnila číslo své platební karty a je hladce vyholená, Eliška Z. okopírovala pro svět veškeré údaje ze svého občanského průkazu a holí se "na proužek".

15.8.2009 v 14:01 | Karma: 23,26 | Přečteno: 4519x | Diskuse| Společnost

Libor Havlík

Štafeta pro ty, co měli menší štěstí než já

V sobotu 28. března se v Praze běžel půlmaraton. Za normálních okolností bych to zaznamenal jen jako zprávu ve sportovní rubrice, tentokrát jsem však událost prožíval již čtyři dny předem.

31.3.2009 v 22:49 | Karma: 13,28 | Přečteno: 1071x | Diskuse| Sport

Libor Havlík

Ruský medvěd vytáhl drápy

Vojenská "pomoc" má v Gruzii zajistit "mír".

10.8.2008 v 14:55 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1681x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica

18. května 2024

Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...

Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel

18. května 2024

Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...

Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král

17. května 2024  22:12

Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  21:32

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2918x